Translate

30 stycznia 2019

Zimowe Góry Suche/ Javoří hory – z Sokołowska przez koronę pasma (GALERIA + MAPA)

Gdzieniegdzie zaspy po pas, walka z zapadającym się śniegiem, mroźne podmuchy, strome podejścia i zejścia, bezludne lodowe pustkowia... W ramach mojej styczniowej, kolejnej górskiej pętli pełnej wyzwań tym razem na szlaku: Sokołowsko, Włostowa, Kostrzyna, Suchawa, Ruprechtický Špičák i okolice. Czy było warto? Oczywiście! Sami zobaczcie. Moja relacja w odcinkach. 




Bo piękno zimowych Sudetów to nie tylko Karkonosze! 



Tym razem wspaniała słoneczna (ale i mroźna!) styczniowa aura skłoniła mnie do obejrzenia moich ulubionych (o tym w specjalnym odcinku na blogu) Gór Suchych. Wybrałem się z Sokołowska przez ważniejsze szczyty aż na czeski Szpiczak z wieżą widokową, by wrócić doliną do wsi, z której wyruszyłem. Razem około 17 km marszu w ośnieżonych górach.

Mapa tutaj: https://en.mapy.cz/s/3n2KC

To moja kolejna pętla w tym miejscu. Na blogu prezentowałem już wiosenne przejście części pasma oraz jesienny rajd. Każde nieco innym szlakiem. Zapraszam do relacji na blogu (w linkach).

Kolejne etapy nowej pętli przedstawię w oddzielnych odcinkach z relacjami na blogu oraz Facebooku. W tym wpisie można będzie je zobaczyć w podsumowaniu.

Zapraszam!

*zachęcam również do obejrzenia relacji z zimowej pętli w Rudawach Janowickich. 


I. Sokołowsko – wieś-sanatorium z mottem z Goethego







*inne posty z tego miejsca: Sokołowsko 


II. Włostowa – śnieżna królowa 






(903 m n.p.m.)

*inne posty z tego miejsca: Włostowa 


III. Kostrzyna – stożek z widokiem jak marzenie







(906 m n.p.m.)
 
*inne posty z tego miejsca: Kostrzyna 


IV. Suchawa – pod śnieżną pierzynką 






(928 m n.p.m.)

* inne posty z tego miejsca: Suchawa


V. Pod Szpiczakiem i doliną Sokołowca – podejście i powrót 








* inne posty z tego miejsca: Javoří hory/ Góry Suche 


VI: Ruprechtický Špičák – piękno zimowych gór 






(880 m n.p.m)

*inne posty z tego miejsca:  Ruprechtický Špičák

------------------------------
* pory roku w Parku Krajobrazowym Sudetów Wałbrzyskich w poście na blogu! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz