Translate

16 kwietnia 2022

Na skraju pór roku: wielkanocna pętla w Górach Kamiennych (GALERIA + mapa)

Góry Kamienne to moje ukochane miejsce na szybką wyprawę i relaks. Ty razem spędziłem tam około 6 godzin, przechodząc około 17 km... a w czasie tej wędrówki na górskich szlakach spotkałem 3 osoby! Były za to wspaniałe krajobrazy i skarby przyrody na wyciągniecie ręki! W tym walka wiosny z zimą! 



Nawet w połowie kwietnia, w górach, które nie przekraczają 1000 m n. p.m., było można zetknąć się z lodowym powiewem zimy, która niby odeszła wiele tygodni temu, ale przypominała o sobie klimatyczną szadzią na drzewach i krzewach! 


Moja wielkanocna trasa przez Góry Kamienne w okolicy Boguszowa-Gorc (powiat wałbrzyski):

start na przystanku Boguszów-Gorce (przyjazd pociągiem Kolei Dolnośląskich), trasa żółtym szlakiem, następnie droga nieoznakowana na Gawroniec, powrót na rozstaj szlaku, droga rowerowa w kierunku Dzikowca Małego, przejście zielonym szlakiem na Dzikowiec Wielki i wieżę widokową, powrót na stację Boguszów-Gorce Wschód (powrót pociągiem). Łącznie około 17 km. Po drodze widoki na otaczającą okolicę, kwietniowa szadź na drzewach, wiosenne kwiaty i inne piękne okoliczności przyrody. 














Wycieczka kosztowała mnie 14 zł, spędziłem fantastyczne godziny w górach! Godziny z przygodą, stromymi podejściami, przebłyskami słońca i lodowymi niespodziankami. Była to praktycznie samotna wędrówka – cisza, spokój, relaks. Dużą wartość miało dla mnie też to, że chociaż znam Masyw Dzikowca, sporą część omówionej okolicy przeszedłem nowymi dla mnie szlakami, więc cieszyłem się z poznawania na nowo czegoś, co było mi już bliskie. Lubicie tak? 













"Góry Kamienne – pasmo górskie w Sudetach Środkowych wzdłuż granicy polsko-czeskiej. Położone na wschód od Karkonoszy i Rudaw Janowickich, na południe od Gór Wałbrzyskich i Gór Sowich i na północ od Zaworów i czeskiej części Gór Stołowych. Dzielą się na cztery mniejsze pasma: Góry Krucze, Czarny Las, Pasmo Lesistej i Góry Suche. Wzniesienia Gór Kamiennych mają strome stoki, wąskie grzbiety o silnie urozmaiconej linii grzbietowej. Często mają wygląd stożków" (wikipedia)












Trasa:
>>> https://en.mapy.cz/s/husazaroju

polecam również:
>>> Skarby Gór Kamiennych w Sudetach – przyroda i kultura (GALERIA + opis i mapa)

>>> Ale widoki! - naturalne punkty widokowe w polskich Sudetach (GALERIA- wybór)

#GóryKamienne 


a w okolicy:

#BoguszówGorce,  #Wałbrzych

 #Sokołowsko,   #Krzeszów 

o wiośnie:

>>> Wiosna na Dolnym Śląsku – od zwiastunów po pełen rozkwit (GALERIA i ciekawostki + 5 muzycznych ciekawostek od kompozytorów związanych z regionem)

niezależny, autorski i niekomercyjny projekt dotyczący historii i uroków Dolnego Śląska, Sudetów i okolic 
 
****

Materiały fotograficzne i tekstowe (jeżeli nie zaznaczono inaczej - np. wolne media, cytat, wskazanie innego autora) należą do autora bloga! Zabraniam powielać i kopiować chronionych treści bez oznaczenia autorstwa. 
CC BY-NC-ND

Autorem bloga jest dziennikarz, przewodnik, teatrolog, regionalista-amator, bloger od 2011 roku.

****

Moje podróże:
W drodze... z blogiem Welthellsicht! - interaktywna MAPA! 

**

Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz