Translate

22 stycznia 2020

U kłodzkich franciszkanów: refektarz z cennymi malowidłami (GALERIA)


"Klasztor Franciszkanów w Kłodzku - barokowy budynek wniesiony przez franciszkanów w roku 1731 obok kościoła Matki Bożej Różańcowej. Klasztor położony jest w centrum wyspy Piasek. Najciekawszym pomieszczeniem klasztoru jest duży refektarz o wymiarach 10 x 18 m, przekryty sklepieniem nieckowym, na którym zachowały się freski z 1744 roku, wykonane przez Feliksa Antoniego Schefflera, przedstawiające apoteozę zakonu" (Wikipedia)

na zdjęciach:
wnętrze refektarza z freskami Feliksa Antoniego Schefflera









polecam również:

Felix Anton Scheffler (ur. 29 sierpnia 1701 w Monachium, zm. 10 stycznia 1760 w Pradze). Jego dzieła znajdują się w następujących zabytkach:
- Wrocław – freski na klatce schodowej i korytarzu zachodniego skrzydła Uniwersytetu (moja relacja TUTAJ)
- Lubiąż, klasztor cystersów – freski w refektarzu (moja relacja TUTAJ)
- Zamek Książ, plafon w Sali Maksymiliana i plafon w Salonie Włoskim (moja relacja TUTAJ)
- Krzeszów, klasztor cystersów – liczne malowidła w kaplicach kościoła (moja relacja TUTAJ)
- Jelenia Góra – malowidła w Kościele Łaski (moja relacja TUTAJ)
- Kłodzko – freski w refektarzu franciszkańskim (moja relacja w tym wpisie)
- Nysa – polichromie w kościele Świętych Piotra i Pawła (moja relacja TUTAJ)

(zabytki, atrakcje, historia)


galeria na FB
(zobacz więcej, kliknij na logo Fb w prawym górnym rogu)





tagi zawierające lokalizację i inne cechy widoczne w wersji na komputer (możliwość przełączenia z wersji mobilnej u dołu strony)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz