Translate

25 grudnia 2019

Co to był za rok! - podsumowanie 2019 – cz. I: GÓRY (GALERIA)

Ponad 700 postów i niemal 400 znaczników na mojej mapie dobitnie świadczą, że był to rok aktywny i bardzo udany! Był czasem spełniania turystycznych i kulturalnych marzeń. Udało mi się odwiedzić wiele pięknych nowych miejsc, ale i zobaczyć zupełnie inne, nowe, nieznane oblicza zabytków czy lokalizacji już odwiedzonych.


Tym wszystkim przez cały rok dzieliłem się z Wami! Było mi
niezmiernie miło, że moje posty budziły Wasze zainteresowanie, że moje zdjęcia i teksty intrygowały. Chętnie czytałem Wasze komentarze i wiadomości, także te z uwagami i wskazówkami. Ogromnie cieszyły mnie polubienia i udostępnienia. Pora na podsumowanie udanego, moim zdaniem, roku!

KILKA SŁÓW I GALERIA PONIŻEJ

Kilka, jeśli nie kilkanaście godzin zajęło mi przekopanie WSZYSTKICH archiwów z 2019 roku. Opracowałem odcinkowy post o tym, co zobaczyłem. To wybór zdjęć z odwiedzonych przeze mnie miejsc. Przypomnę, że znajdują się one na terenie Polski (głównie Dolny Śląsk, ale i w tym roku również Małopolska i Opolszczyzna), w Czechach, Niemczech i Francji (debiut tego kraju na blogu). Szczególnie ucieszyła mnie właśnie zagraniczna wizyta, w Bayreuth, ponieważ z teatrem w tym mieście związana jest nazwa mojego bloga. Moje wspomnienia (około 400 zdjęć) podzieliłem na 7 oddzielnych kategorii (sześć pierwszych z nich to relacje z Polski):

GÓRY
KULTURA
NATURA
ZAMKI I PAŁACE
TAJEMNICE I CIEKAWOSTKI
SACRUM
ZAGRANICA (MIX)

Każda z tych kategorii to osobny artykuł, w którym przedstawiam wybór zdjęć związanych z daną dziedziną. Do tego dołączam moją interaktywną mapę podróży z znacznikami miejsc, w których byłem. Klikając na wybrany znacznik, można rozwinąć zakładkę, która umożliwia odnalezienie postu z relacją z wizyty na blogu.

MAPA TUTAJ

Raz jeszcze dziękuję za Waszą obecność. Przeżyjmy jeszcze raz te wszystkie niezwykłe miejsca i ich klimat! Przypomnę, że blog w wersji stacjonarnej (można przełączyć z mobilnej u dołu strony) dysponuje tagami oraz kalendarium zwiedzania- dzięki tym narzędziom łatwo będzie Wam odnaleźć pełne relacje, Wszystkie galerie znajdują się też na moim Facebooku w galeriach.



Na początek GÓRY
Które w 2019 roku dość mocno zaniedbałem, jak na moje chęci i możliwości, ale i tak udało mi się zobaczyć Sudety o różnych porach roku w cudownych odsłonach. Zaliczyłem nowe wieże widokowe, ciekawe punkty, kolejne szczyty z listy Korony Sudetów, podziwiałem przepiękne zachody słońca. Ten post dedykuję wszystkim miłośnikom gór, którzy odwiedzają mój blog! Do zobaczenia na szlaku w 2020! (Podobne podsumowanie z 2018 roku TUTAJ).


Radkowskie Bastiony jesienią 


Góry Stołowe z Suszynki 


Panorama z Suchawy w Górach Suchych 


zachód słońca z wieży na Trójgarbie 


panorama z wieży na Zawodnej 


platforma na Guzowatej w Radkowie 


zachód słońca na Lesistej Wielkiej z widokiem na koronę Gór Suchych 


widok z Ostrzycy Proboszczowickiej 


panorama na Karkonosze z Ostrej Małej


karkonoska jesień w Karpaczu 


nocny widok na Góry Stołowe nad zalewem w Radkowie 


korona Gór Suchych w Sokołowsku 


nad Jeziorem Bystrzyckim w przełomie Gór Sowich i Wałbrzyskich 


zachód słońca na Dzikowcu Wielkim 


widok na Jezioro Bystrzyckie z platformy widokowej 


Kotlina Kamiennogórska z Góry Zamkowej 


Czarcie Skały w  Mieroszowskich Ścianach


widok z Ludwikowic Kłodzkich 


Kotlina Kamiennogórska w rzepaku 


wieża na Wielkiej Sowie 


widok na Jezioro Bukówka 


krzyż pokutny w Miedziance z widokiem na Góry Sokole w Rudawach Janowickich 


Jezioro Bystrzyckie z zapory 


stok na Dzikowcu widziany z wieży widokowej 


panorama z wieży w Głuszycy 


widok z Dzikowca Małego 


panorama z Góry Widok w Kamiennej Górze 


widoki z wieży na Kalenicy 


wieża na Górze Wszystkich Świętych w Nowej Rudzie Słupcu 


widoki z Kostrzyny w Górach Suchych 


widoki z Krzyżnej Góry w Rudawach Janowickich 


widoki z wieży w Mieroszowie- zachód słońca w Górach Suchych 


widoki z Góry św. Anny w Nowej Rudzie 


widoki z Kostrzyny 


między Dzikowcem a Sokółką w Paśmie Lesistej i Dzikowca 


Suchawa 


Góry Stołowe 


Suchawa latem 

Stachoń w Masywie Lesistej 


Starościńskie Skały w Rudawach Janowickich 
 

panoramy z wieży na Trójgarbie 


Trojak w Górach Złotych 


widoki z Harcówki w Wałbrzychu 


widoki z Wielkiej Sowy 


Włostowa zimą 


widoki z wieży na Trójgarbie (na Chełmiec i okolicę) 


widoki z wieży na zamku Chojnik 


u stóp Waligóry 


*****

Zapraszam również do mojej biblioteczki gdzie znajdują się teksty, w tym o górach, opublikowane m.in. 2019 roku:
polecam też zestaw rocznic na 2019:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz