Translate

25 grudnia 2019

Co to był za rok! - podsumowanie 2019 – cz. VII: ZAGRANICZNE WOJAŻE (GALERIA)

Ponad 700 postów i niemal 400 znaczników na mojej mapie dobitnie świadczą, że był to rok aktywny i bardzo udany! Był czasem spełniania turystycznych i kulturalnych marzeń. Udało mi się odwiedzić wiele pięknych nowych miejsc, ale i zobaczyć zupełnie inne, nowe, nieznane oblicza zabytków czy lokalizacji już odwiedzonych. 




Tym wszystkim przez cały rok dzieliłem się z Wami! Było mi niezmiernie miło, że moje posty budziły Wasze zainteresowanie, że moje zdjęcia i teksty intrygowały. Chętnie czytałem Wasze komentarze i wiadomości, także te z uwagami i wskazówkami. Ogromnie cieszyły mnie polubienia i udostępnienia. Pora na podsumowanie udanego, moim zdaniem, roku!

KILKA SŁÓW - GALERIA PONIŻEJ

Kilka, jeśli nie kilkanaście godzin zajęło mi przekopanie WSZYSTKICH archiwów z 2019 roku. Opracowałem odcinkowy post o tym, co zobaczyłem. To wybór zdjęć z odwiedzonych przeze mnie miejsc. Przypomnę, że znajdują się one na terenie Polski (głównie Dolny Śląsk, ale i w tym roku również Małopolska i Opolszczyzna), w Czechach, Niemczech i Francji (debiut tego kraju na blogu). Szczególnie ucieszyła mnie właśnie zagraniczna wizyta, w Bayreuth, ponieważ z teatrem w tym mieście związana jest nazwa mojego bloga. Moje wspomnienia (łącznie około 400 zdjęć) podzieliłem na 7 oddzielnych kategorii (sześć pierwszych z nich to relacje z Polski):

ZAGRANICA (MIX)

Każda z tych kategorii to osobny artykuł, w którym przedstawiam wybór zdjęć związanych z daną dziedziną. Do tego dołączam moją interaktywną mapę podróży z znacznikami miejsc, w których byłem. Klikając na wybrany znacznik, można rozwinąć zakładkę, która umożliwia odnalezienie postu z relacją z wizyty na blogu.



MAPA TUTAJ 
Raz jeszcze dziękuję za Waszą obecność. Przeżyjmy jeszcze raz te wszystkie niezwykłe miejsca i ich klimat! Przypomnę, że blog w wersji stacjonarnej (można przełączyć z mobilnej u dołu strony) dysponuje tagami oraz kalendarium zwiedzania- dzięki tym narzędziom łatwo będzie Wam odnaleźć pełne relacje, Wszystkie galerie znajdują się też na moim Facebooku w galeriach.


Ostatnia część to ZAGRANICZNE WOJAŻE
Znajdziemy tu piękne zamki, kościoły, góry oraz skarby kultury z zagranicy. To wybrane zdjęcia z moich odwiedzin Czech, Niemiec i Francji. Zapraszam!

Podobny post z 2018 roku TUTAJ.

Do zobaczenia w 2020!


opera margrabiny w Bayreuth


zachód słońca, rozhledna na Ruprechtickém Špičáku



katedra w Strasburgu


Heřmánkovice - miejsce upadku meteorytu


Calw


Goerlitz


zamek w Nachodzie


rozhledna na Ruprechtickém Špičáku - jesień


klasztor w Broumovie



willa i grób Wagnera w Bayreuth

rozhledna Velká Deštná + otwarcie


zamek Brug Landeck


Festspielhaus w Bayreuth


Broumovské stěny - Skalní divadlo


parlament europejski w Strasburgu


Kaple Panny Marie Sněžné - Hvězda


Goerlitz, Gedenkstein 15 Meridian


Hronov, kolumna maryjna


zamek w Karlsruhe


muzeum klocków Merkur w Policach nad Metują


osada Janovičky


muzeum noblisty Hermanna Hessego w Calw



rozhledna na Signálu


muzeum w starej szkole w Policach nad Metują


kościół św. Mikołaja w Goerlitz


stare miasto w Policach nad Metują


widok na Strasburg z wieży katedry
 

kościół Trójcy w Goerlitz


Strasburg


Šerlich


Wörth am Rhein


muzeum modeli papierowych w Policach nad Metują


kościół św. Jerzego i Marcina, Martínkovice


Jiráskovo divadlo Hronov


Goerlitz


Dvůr Králové nad Labem


Calw - baszta Der Lange


rozhledna Borůvková hora


Broumov


Calw - muzeum w nastawni kolejowej


wystawa pieniądza w Muzeum Śląskim w Goerlitz


dziedziniec bogatej kamienicy mieszczańskiej w Goerlitz


kościół w Otovicach



***
Zapraszam również do mojej biblioteczki gdzie znajdują się teksty, w tym opublikowane m.in. 2019 roku:
TUTAJ

polecam też zestaw rocznic na 2019:
TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz