Translate

25 grudnia 2019

Co to był za rok! - podsumowanie 2019 – cz. III: NATURA (GALERIA)

Ponad 700 postów i niemal 400 znaczników na mojej mapie dobitnie świadczą, że był to rok aktywny i bardzo udany! Był czasem spełniania turystycznych i kulturalnych marzeń. Udało mi się odwiedzić wiele pięknych nowych miejsc, ale i zobaczyć zupełnie inne, nowe, nieznane oblicza zabytków czy lokalizacji już odwiedzonych.



Tym wszystkim przez cały rok dzieliłem się z Wami! Było mi niezmiernie miło, że moje posty budziły Wasze zainteresowanie, że moje zdjęcia i teksty intrygowały. Chętnie czytałem Wasze komentarze i wiadomości, także te z uwagami i wskazówkami. Ogromnie cieszyły mnie polubienia i udostępnienia. Pora na podsumowanie udanego, moim zdaniem, roku!

KILKA SŁÓW I GALERIA PONIŻEJ

Kilka, jeśli nie kilkanaście godzin zajęło mi przekopanie WSZYSTKICH archiwów z 2019 roku. Opracowałem odcinkowy post o tym, co zobaczyłem. To wybór zdjęć z odwiedzonych przeze mnie miejsc. Przypomnę, że znajdują się one na terenie Polski (głównie Dolny Śląsk, ale i w tym roku również Małopolska i Opolszczyzna), w Czechach, Niemczech i Francji (debiut tego kraju na blogu). Szczególnie ucieszyła mnie właśnie zagraniczna wizyta, w Bayreuth, ponieważ z teatrem w tym mieście związana jest nazwa mojego bloga. Moje wspomnienia (około 400 zdjęć) podzieliłem na 7 oddzielnych kategorii (sześć pierwszych z nich to relacje z Polski):

GÓRY
KULTURA
NATURA
ZAMKI I PAŁACE
TAJEMNICE I CIEKAWOSTKI
SACRUM
ZAGRANICA (MIX)

Każda z tych kategorii to osobny artykuł, w którym przedstawiam wybór zdjęć związanych z daną dziedziną. Do tego dołączam moją interaktywną mapę podróży z znacznikami miejsc, w których byłem. Klikając na wybrany znacznik, można rozwinąć zakładkę, która umożliwia odnalezienie postu z relacją z wizyty na blogu.

MAPA TUTAJ 

Raz jeszcze dziękuję za Waszą obecność. Przeżyjmy jeszcze raz te wszystkie niezwykłe miejsca i ich klimat! Przypomnę, że blog w wersji stacjonarnej (można przełączyć z mobilnej u dołu strony) dysponuje tagami oraz kalendarium zwiedzania- dzięki tym narzędziom łatwo będzie Wam odnaleźć pełne relacje, Wszystkie galerie znajdują się też na moim Facebooku w galeriach.


Kolejna część to NATURA
W tej kategorii mieszczą się piękne przykłady skarbów i cudów przyrody, zarówno świata Fauny, jak i Flory. Nie brakuje też niezwykłości przyrody nieożywionej. To relacje z plenerów w dzikich terenach, w rezerwatach, parkach, ale i muzeach. Ten post dedykuję wszystkim miłośnikom przyrody, którzy odwiedzają mój blog! Do zobaczenia w 2020!


zachód słońca w Sudetach - widok z Kamiennej Góry 


sympatyczny mieszkaniec Janowic Wielkich



Święto Kwiatów w Książu


lodowe cuda - Góry Suche


Kwitnący rzepak - Kotlina Kamiennogórska


mroźny zalew w Kamiennej Górze


pionowy ogród - teatr Capitol we Wrocławiu


dawny kamieniołom w Borównie


staw w Ogrodzie Japońskim we Wrocławiu



lodowe kwiaty - Kotlina Kamiennogórska


na wypasie - Góra św. Anny w Nowej Rudzie


Muzeum Minerałów we Wrocławiu


Jezioro Nysie


Muzeum Przyrodnicze we Wrocławiu


krokusy, ogrody działkowe w Kamiennej Górze


wodospad w Ogrodzie Japońskim we Wrocławiu


Przełomy Pełcznicy w Parku Książańskim


Muzeum Przyrodnicze we Wrocławiu


rododendrony w Parku Zdrojowym w Szczawnie-Zdroju


palma na deptaku w Szczawnie-Zdroju


tulipanowiec z Kamiennej Góry


Dworzysko w Szczawnie-Zdroju, stadnina


Muzeum Minerałów w Kłodzku


lawendowe pole w Woliborzu


lipa- pomnik przyrody w Unisławiu Śląskim


krokusy w Szczawnie-Zdroju


Jezioro Mietkowskie i Ślęża


Muzeum Przyrodnicze w Cieplicach


Przebiśniegi z Doliny Bystrzycy


magnolia z Nysy


Książąński Park Krajobrazowy


łubiny w Górach Suchych


Festiwal Kwiatów w Minieurolandzie w Kłodzku


Ogród Botaniczny we Wrocławiu


Śnieżyce z Czarnego Lasu


Jeziorko Daisy



Ogród Botaniczny we Wrocławiu


Szczelina Wiatrowa na Lesistej Wielkiej


Ogród Botaniczny we Wrocławiu


tarasy Zamku Książ


barwinek Janowice Wielkie


wiewiórka w Parku Szwedzkim w Cieplicach


lodowe nacieki, Góry Lisie w Rudawach Janowickich


płaz z Gór Suchych


zwiastuny wiosny z Gór Suchych


kot z Zamku Książ


Święto Kwiatów w Zamku Książ


zawilce, Kotlina Kamiennogórska


Święto Kwiatów w Wałbrzychu


biały maj w Kotlinie Kamiennogórskiej


łubin z Kotliny Kamiennogórskiej


zwiastuny wiosny z Unisławia Śląskiego

  *****

Zapraszam również do mojej biblioteczki gdzie znajdują się teksty, w tym o przyrodzie (zwłaszcza cykl "Z lasów i pól", opublikowane m.in. 2019 roku:
TUTAJ

polecam też zestaw rocznic na 2019:
TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz