Translate

25 grudnia 2019

Co to był za rok! - podsumowanie 2019 – cz. VI: SACRUM (GALERIA)

Ponad 700 postów i niemal 400 znaczników na mojej mapie dobitnie świadczą, że był to rok aktywny i bardzo udany! Był czasem spełniania turystycznych i kulturalnych marzeń. Udało mi się odwiedzić wiele pięknych nowych miejsc, ale i zobaczyć zupełnie inne, nowe, nieznane oblicza zabytków czy lokalizacji już odwiedzonych. 


Tym wszystkim przez cały rok dzieliłem się z Wami! Było mi niezmiernie miło, że moje posty budziły Wasze zainteresowanie, że moje zdjęcia i teksty intrygowały. Chętnie czytałem Wasze komentarze i wiadomości, także te z uwagami i wskazówkami. Ogromnie cieszyły mnie polubienia i udostępnienia. Pora na podsumowanie udanego, moim zdaniem, roku!

KOLKA SŁÓW - GALERIA PONIŻEJ

Kilka, jeśli nie kilkanaście godzin zajęło mi przekopanie WSZYSTKICH archiwów z 2019 roku. Opracowałem odcinkowy post o tym, co zobaczyłem. To wybór zdjęć z odwiedzonych przeze mnie miejsc. Przypomnę, że znajdują się one na terenie Polski (głównie Dolny Śląsk, ale i w tym roku również Małopolska i Opolszczyzna), w Czechach, Niemczech i Francji (debiut tego kraju na blogu). Szczególnie ucieszyła mnie właśnie zagraniczna wizyta, w Bayreuth, ponieważ z teatrem w tym mieście związana jest nazwa mojego bloga. Moje wspomnienia (około 400 zdjęć) podzieliłem na 7 oddzielnych kategorii (sześć pierwszych z nich to relacje z Polski):

GÓRY
KULTURA
NATURA
ZAMKI I PAŁACE
TAJEMNICE I CIEKAWOSTKI
SACRUM
ZAGRANICA (MIX)

Każda z tych kategorii to osobny artykuł, w którym przedstawiam wybór zdjęć związanych z daną dziedziną. Do tego dołączam moją interaktywną mapę podróży z znacznikami miejsc, w których byłem. Klikając na wybrany znacznik, można rozwinąć zakładkę, która umożliwia odnalezienie postu z relacją z wizyty na blogu.

MAPA TUTAJ

Raz jeszcze dziękuję za Waszą obecność. Przeżyjmy jeszcze raz te wszystkie niezwykłe miejsca i ich klimat! Przypomnę, że blog w wersji stacjonarnej (można przełączyć z mobilnej u dołu strony) dysponuje tagami oraz kalendarium zwiedzania- dzięki tym narzędziom łatwo będzie Wam odnaleźć pełne relacje, Wszystkie galerie znajdują się też na moim Facebooku w galeriach.


Kolejna część to SACRUM
Znajdziemy tu kościoły, w tym katedry, bazyliki-czy kapituły, miejsca święte z sanktuariami, ale też kaplice i kapliczki oraz synagogi. Do tego miejsca związane z pochówkiem, rozmaite krypty mauzolea i cmentarze. Podobny post z 2018 roku TUTAJ.

Do zobaczenia w 2020!


katedra w Świdnicy



katedra we Wrocławiu


bazylika w Krzeszowie


kaplica grobowa w kościele św Jadwigi w Gryfowie Śląskim


były kościół ewangelicki w Dzierżoniowie

Kościół Wang w Karpaczu


kościół bracki św. Józefa w Krzeszowie


były ewangelicki Kościół Łaski w Jeleniej Górze



bazylika w Legnickim Polu


kościół Mariacki w Legnicy


kolegiata w Kłodzku


kościół św. Mikołaja w Nowej Rudzie


bazylika w Nysie


Dzielnica Czterech Świątyń we Wrocławiu


bazylika w Strzegomiu


kościół NMP na Piasku we Wrocławiu


kościół Piotra i Pawła w Nysie


Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Lwówku Śląskim


sobór Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy we Wrocławiu - zegar kluskowy i zegary słoneczne


kościół św. Marii Magdaleny w Ścinawce Średniej


bazylika w Strzegomiu


synagoga w Dzierżoniowie


bazylika katedralna Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Tarnowie


kościół w Tarnowie


kolegiata pw. Matki Bożej Bolesnej i Świętych Aniołów Stróżów w Wałbrzychu


synagoga Pod Białym Bocianem we Wrocławiu


Kościół św. Jakuba Apostoła w Woliborzu


synagoga w Ziębicach


Kościół Najświętszego Zbawiciela Świata i Matki Bożej Szkaplerznej w Strzegomiu


ruchoma szopka bożonarodzeniowa w Czermnej w Kudowie-Zdroju


cmentarz w Szczytnej


kościół Podwyższenia Krzyża Świętego w Nowej Rudzie


kościół obronny  św. Jana Ewangelisty w Paczkowie


Muzeum Sztuki Sakralnej w klasztorze w Bardzie


kościół ewangelicki Jezusa Chrystusa w Nysie


kościół św. Marcina we Wrocławiu


Mauzoleum Piastów przy Bazylice w Krzeszowie



klasztor w Lubiążu


opactwo w Krzeszowie widziane sprzed kaplicy św. Anny


kościół franciszkanów w Kłodzku


kościół Jana Chrzciciela w Legnicy


Kościół Pokoju w Świdnicy


zespół poklasztorny urszulanek w Świdnicy


katedra w Legnicy


zespół kaplic w Jeleniej Górze


kościół św. Józefa w Wałbrzychu


kościół klasztorny w Lwówku Śląskim


kalwaria krzeszowska


kaplica Nepomucena w zamku Sarny


kościół klasztorny w Lubiążu



kaplice różańcowe w Bardzie


były kościół ewangelicki w Bolkowie


bazylika w Krzeszowie


kościół św. Antoniego w Strzegomiu


kościół św. Anny w Ząbkowicach



bazylika w Jeleniej Górze


kościół św. Barbary w Nowej Rudzie


kościół św Barbary w Strzegomiu


św. Nepomucen w Bardzie


bazylika mniejsza pw. św. Jerzego w Ziębicach


bazylika św. Elżbiety we Wrocławiu


kaplica bł. Czesława we Wrocławiu


kapliczka w Borównie


kościół Bożego Ciała w Nowej Rudzie



synagoga Pod Białym Bocianem we Wrocławiu


kościół Matki Bożej Królowej Polski w Głuszycy


Kościół Pokoju w Świdnicy - model


cmentarz w Kamiennej Górze podczas obchodów Zaduszek


Grób Pański w Krzeszowie


widok z wieży katedry we Wrocławiu, m.in. widoczne są kolegiata Świętego Krzyża i kościół św. Bartłomieja oraz kościół Najświętszej Marii Panny na Piasku


były kościół ewangelicki w Jedlinie-Zdroju


kaplica zamkowa zamku Grodziec


kościół pw św Jerzego w Dzierżoniowie


kaplica Loretańska w Nowej Rudzie


kościół w Radkowie


drewniany kościół z murowaną dzwonnicą w Ptaszkowej


kolumna maryjna i kościół św. Jana Chrzciciela w Szczytnej


kościół uniwersytecki we Wrocławiu


dawny cmentarz ewangelicki w Unisławiu Śląskim


zespół poklasztorny w Ziębicach




kościół św. Doroty, Stanisława i Wacława we Wrocławiu


***
Zapraszam również do mojej biblioteczki gdzie znajdują się teksty, w tym opublikowane m.in. 2019 roku:
TUTAJ

polecam też zestaw rocznic na 2019:
TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz