Translate

25 grudnia 2019

Co to był za rok! - podsumowanie 2019 – cz. IV: ZAMKI I PAŁACE (GALERIA)

Ponad 700 postów i niemal 400 znaczników na mojej mapie dobitnie świadczą, że był to rok aktywny i bardzo udany! Był czasem spełniania turystycznych i kulturalnych marzeń. Udało mi się odwiedzić wiele pięknych nowych miejsc, ale i zobaczyć zupełnie inne, nowe, nieznane oblicza zabytków czy lokalizacji już odwiedzonych.




Tym wszystkim przez cały rok dzieliłem się z Wami! Było mi niezmiernie miło, że moje posty budziły Wasze zainteresowanie, że moje zdjęcia i teksty intrygowały. Chętnie czytałem Wasze komentarze i wiadomości, także te z uwagami i wskazówkami. Ogromnie cieszyły mnie polubienia i udostępnienia. Pora na podsumowanie udanego, moim zdaniem, roku!

KILKA SŁÓW I GALERIA PONIŻEJ

Kilka, jeśli nie kilkanaście godzin zajęło mi przekopanie WSZYSTKICH archiwów z 2019 roku. Opracowałem odcinkowy post o tym, co zobaczyłem. To wybór zdjęć z odwiedzonych przeze mnie miejsc. Przypomnę, że znajdują się one na terenie Polski (głównie Dolny Śląsk, ale i w tym roku również Małopolska i Opolszczyzna), w Czechach, Niemczech i Francji (debiut tego kraju na blogu). Szczególnie ucieszyła mnie właśnie zagraniczna wizyta, w Bayreuth, ponieważ z teatrem w tym mieście związana jest nazwa mojego bloga. Moje wspomnienia (około 400 zdjęć) podzieliłem na 7 oddzielnych kategorii (sześć pierwszych z nich to relacje z Polski):

GÓRY
KULTURA
NATURA
ZAMKI I PAŁACE
TAJEMNICE I CIEKAWOSTKI
SACRUM
ZAGRANICA (MIX)

Każda z tych kategorii to osobny artykuł, w którym przedstawiam wybór zdjęć związanych z daną dziedziną. Do tego dołączam moją interaktywną mapę podróży z znacznikami miejsc, w których byłem. Klikając na wybrany znacznik, można rozwinąć zakładkę, która umożliwia odnalezienie postu z relacją z wizyty na blogu.

MAPA TUTAJ

Raz jeszcze dziękuję za Waszą obecność. Przeżyjmy jeszcze raz te wszystkie niezwykłe miejsca i ich klimat! Przypomnę, że blog w wersji stacjonarnej (można przełączyć z mobilnej u dołu strony) dysponuje tagami oraz kalendarium zwiedzania- dzięki tym narzędziom łatwo będzie Wam odnaleźć pełne relacje, Wszystkie galerie znajdują się też na moim Facebooku w galeriach.


Kolejna część to ZAMKI I PAŁACE
Potężne twierdze, bogate rezydencje, ruiny i zadbane skarby – zamki fascynują turystów a Dolny Śląsk jest wręcz zagłębiem tego typu atrakcji. Na blogu również posty z zamkami i pałacami z innych części kraju. W tym pości podsumowanie wizyt w rozmaitych zamkach, dworach i pałacach. Zapraszam. Do zobaczenia w 2020!
(podobny post z 2018 roku: TUTAJ)




zamek Książ nocą



zamek Książ


zamek Chojnik



zamek Grodziec


zamek Grodno



zamek Stary Książ


zamek Grodztwo (Kreppelhof) w Kamiennej Górze


zamek Bolczów




pałac w Mosznej


zamek w Roztoce


zamek w Nowym Sączu



zamek Sarny


zamek Wiśnicz



zamek piastowski w Legnicy


zamek w Trzebieszowicach


zamek w Ząbkowicach Śląskich


zamek w Świnach


pałac Jedlinka w Jedlinie-Zdroju


zamek Leśna Skała


zamek Bolków


zamek Gryf

***
Zapraszam również do mojej biblioteczki gdzie znajdują się teksty, w tym opublikowane m.in. 2019 roku:
TUTAJ

polecam też zestaw rocznic na 2019:
TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz