Translate

25 grudnia 2019

Co to był za rok! - podsumowanie 2019 – cz. II: KULTURA (GALERIA)

Ponad 700 postów na blogu i niemal 400 znaczników na mojej mapie dobitnie świadczą, że był to rok aktywny i bardzo udany! Był czasem spełniania turystycznych i kulturalnych marzeń. Udało mi się odwiedzić wiele pięknych nowych miejsc, ale i zobaczyć zupełnie inne, nowe, nieznane oblicza zabytków czy lokalizacji już odwiedzonych. 



Tym wszystkim przez cały rok dzieliłem się z Wami! Było mi
niezmiernie miło, że moje posty budziły Wasze zainteresowanie, że moje zdjęcia i teksty intrygowały. Chętnie czytałem Wasze komentarze i wiadomości, także te z uwagami i wskazówkami. Ogromnie cieszyły mnie polubienia i udostępnienia. Pora na podsumowanie udanego, moim zdaniem, roku!


KILKA SŁÓW I GALERIA PONIŻEJ

Kilka, jeśli nie kilkanaście godzin zajęło mi przekopanie WSZYSTKICH archiwów z 2019 roku. Opracowałem odcinkowy post o tym, co zobaczyłem. To wybór zdjęć z odwiedzonych przeze mnie miejsc. Przypomnę, że znajdują się one na terenie Polski (głównie Dolny Śląsk, ale i w tym roku również Małopolska i Opolszczyzna), w Czechach, Niemczech i Francji (debiut tego kraju na blogu). Szczególnie ucieszyła mnie właśnie zagraniczna wizyta, w Bayreuth, ponieważ z teatrem w tym mieście związana jest nazwa mojego bloga. Moje wspomnienia (około 400 zdjęć) podzieliłem na 7 oddzielnych kategorii (sześć pierwszych z nich to relacje z Polski):

GÓRY
KULTURA
NATURA
ZAMKI I PAŁACE
TAJEMNICE I CIEKAWOSTKI
SACRUM
ZAGRANICA (MIX)

Każda z tych kategorii to osobny artykuł, w którym przedstawiam wybór zdjęć związanych z daną dziedziną. Do tego dołączam moją interaktywną mapę podróży z znacznikami miejsc, w których byłem. Klikając na wybrany znacznik, można rozwinąć zakładkę, która umożliwia odnalezienie postu z relacją z wizyty na blogu.

MAPA TUTAJ


Raz jeszcze dziękuję za Waszą obecność. Przeżyjmy jeszcze raz te wszystkie niezwykłe miejsca i ich klimat! Przypomnę, że blog w wersji stacjonarnej (można przełączyć z mobilnej u dołu strony) dysponuje tagami oraz kalendarium zwiedzania- dzięki tym narzędziom łatwo będzie Wam odnaleźć pełne relacje, Wszystkie galerie znajdują się też na moim Facebooku w galeriach.


Kolejna część to KULTURA
W tej kategorii mieszczą się głównie rozmaite atrakcje turystyczne miast i miejscowości w Polce, takie jak: muzea, teatry, rozmaite budowle użyteczności publicznej, mała architektura, ciekawostki architektoniczne itp. Dodawałem też posty z relacjami z rozmaitych wydarzeń kulturalnych. Również tego typu atrakcje dopisywały podczas moich wypraw w 2019 roku. Ten post dedykuję wszystkim miłośnikom kultury i zabytków, którzy odwiedzają mój blog! Do zobaczenia w 2020!



dom kultury w Zgorzelcu 


rzeźba Nawa na Wyspie Daliowej we Wrocławiu 


Teatr Zdrojowy im.Wieniawskiego w Szczawnie-Zdroju 


Hala Spacerowa w Szczawnie-Zdroju 


Muzeum Farmacji we Wrocławiu 


Zdrój Wojciech w Lądku-Zdroju 


Muzeum Archeologiczne w Starym Arsenale we Wrocławiu 


Most Gotycki w Kłodzku 


Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu 


Tajemniczy Ogród we Wrocławiu 


ratusz w Ząbkowicach Śląskich 


Akademia Rycerska w Legnicy 


Muzeum Bitwy Legnickiej w Legnickim Polu 


Muzeum Powiatowe w Nysie 


Muzeum Poczty i Telekomunikacji we Wrocławiu 


Muzeum Zabawek w Kudowie-Zdroju 


Kudowa-Zdrój 


Jelenia Góra 


Park Miniatur Minieuroland w Kłodzku 


rajd zabytkowych samochodów w Kamiennej Górze 


dworzec główny we Wrocławiu

 

Dom Hauptmanna w Jagniątkowie


srający chłopek "Bolko Myśliciel" pod Świdnicą


piernikowe miasteczko w Młynie Hilberta w Dzierżoniowie


pomnik Schillera w Parku Szczytnickim we Wrocławiu


Teatr Capitol we Wrocławiu


Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej


Hala Stulecia we Wrocławiu


Sanatorium w Sokołowsku


Bardo - szyld dawnej piernikarni i bazylika w tle


gmach główny Uniwersytetu Wrocławskiego i Szermierz


Dzierżoniów


piknik historyczny w Szczawnie-Zdroju


Muzeum Przyrodnicze w Cieplicach


Młyn Hilberta w Dzierżoniowie


"Grzybek" w Jeleniej Górze


Stare Jarki we Wrocławiu


jeleniogórski rynek  Neptunem i ratuszem


dom norweski w Cieplicach


widok na Jelenią Gorę z baszty bramy zamkowej


dawny pałac w Lwówku Śląskim


Muzeum Karkonoskie w Jeleniej Górze



kamienica "Pod przepiórczym koszem" w Legnicy



Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy


Muzeum Sprzętu Gospodarstwa Domowego w Ziębicach


Muzeum Archeologiczne we Wrocławiu


Nowa Ruda


Muzeum Ziemi Kłodzkiej


Niemcza


Nowy Sącz


grób poety Eichendorffa w Nysie


ratusz w Nowej Rudzie


ratusz w Kamiennej Górze


Piernikarnia Śląska w Niemczy


widok z wieży ratusza w Radkowie


baszta w Paczkowie


ratusz-muzeum w Tarnowie


fontanna z Atlasem w Świdnicy


ratusz we Wrocławiu
 

Szczawn-Zdrój, pomnik psa



ratusz w Nowym Sączu


dworzec Szczawienko w Wałbrzychu


Dom Zdrojowy w Szczawnie-Zdroju


ratusz w Lwówku Śląskim


Neptun w Świdnicy


Dworzysko w Szczawnie-Zdroju


widok z wieży ratusza w Tarnowie

Teatr Modrzejewskiej w Legnicy


Teatr Zdrojowy w Cieplicach


Wieżyca pod Dobromierzem

wieża Anny w Szczawnie-Zdroju


orzeł w Ziębicach


widok z wieży katedry we Wrocławiu, widać m.in. gmach Panoramy Racławickiej  i budynek Poczty z muzeum


ratusz w Gryfowie Śląskim


Jedlina-Zdój


Muzeum Zabawek w Karpaczu


 *****

Zapraszam również do mojej biblioteczki gdzie znajdują się teksty, w tym o górach, opublikowane m.in. 2019 roku:
TUTAJ
polecam też zestaw rocznic na 2019:
TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz